juliamaertachristina.blogg.se

kamelsafari i pushkar

Kategori: Allmänt

Som ni sakert forstatt var vi pa kamelsafari i staden pushkar. vi akte fran centret kl sju pa lordag morgon, bilresan fran Sikar till Pushkar tog fem timmar, inte for att avstandet ar sa langt men vagarna ar inte direkt hela och trafiken ar ju ett organiserat kaos.. Vi kom fram till Pushkar och strosade runt pa marknaden och at lite lunch. Pushkar ar en helig stad och darfor ar det endast vegetarisk mat i hela staden. det ar ganska gott enda, linnea! :) Vi blev varnade for de opalitliga prasterna som drev runt. Tydligen har de skapat en buisness pa att ge turister blommor och sedan locka ner dem till den heliga sjon, dar blir man tvungen att betala pengar for att stodja staden. som tur var kom vi undan med hjalp av lite ignorans, det ar behovligt har nere nar man ser vasterlandsk ut! Vi kollade runt pa marknaden en stund och kl fyra skulle vi mota kamelerna. Vi fick alla var sin kamel att rida rakt ut i oknen pa. Som dock var ganska gron pga monsunperioden som pagar har just nu.
 
 
 
Vi red kamel i tva timmar och det var haftigt! Man vande sig vid guppandet efter en stund och det var ganska behagligt, dock hogre an man tankt sig. Nar vi kom fran till taltplatsen fick vi bekanta oss med omgivningarna och fick sedan middag sererat, denna at vi i kolsvart morker med undantag pa nagra fotogenlampor. Efter maten satt vi lange och pratade, sedan drog vi ut sangarna ur talten sa att vi sov under bar himmel! Det var nog det mysigaste pa riktigt lange. Har bestamt att jag ska sova mer under bar himmel, sjukt underskattat! Man ville inte stanga ogonen for det var sa fint! Sov dock lite oroligt, det var vildhundar som sprang runt talten och forsokte hitta mat och vatten. For andra gangen denna resan vaknade jag med ett djur alldeles for nara mitt ansikte. Forsta gangen var i bilen fram flygplatsen, stod i en trafikstockning och jag sov, vaknade av att jag horde massa konstiga ljud och utanfor mitt fonster star en ormtjusare med en kobra i hogsta hugg och forvantar sig att man blir glad... fy, det du maja! Nu i lordags var det istallet en av vildhundarna som stirrade pa mig mitt i natten, mindre trevligt :( 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi vaknade innan soluppgangen och at en ganska spartansk frukost, endast rostbrod, smor och nagra bananer. Efter det red vi tillbaka till Pushkar, ganska tidigt pga varmen. Landskapet var riktigt fint sa tidigt. Vi sag massa tempel ingomda langs bergstopparna. Under resten av dagen gick vi runt pa marknaden och at lunch och handlade. Det var sjukt billigt! Kopte massa fint som ni far se nan gang. Onskar ni er nat speciellt ar det bara att hojta, har finns allt och lite till! Vi var aven inne i ett sikiskt (stavning?) tempel. det ser ni har ovan, vi fick ha huvuddukar och tvatta fotterna innan vi gick in och ut, det var ganska behovligt eftersom vi lever i flipflop ;) 
PUSS!

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Hej Julia!
    Duktigt du är på att blogga! Hurra för det för då får jag följa med i Indien en sväng! Haha, visst är veggie gott! Du kanske kommer hem som vegetarian ;) FY för anekdoten om kobran!! Hade det vart jag hade jag dött! I o för sig så brukar dem väl ha utslitna tänder va så att de inte är farliga men ändå FY! Härliga bilder, fina kläder och goa tjejer. Keep up the good work vännen! :) KRAM!

    2013-09-18 | 19:29:36
    Bloggadress: http://lennyreser.blogg.se
  • Maja säger:

    Åååååh Fyfan, rös i hela kroppen när jag läste om ormen..... Fick vira täcket om mig ordentligt här i min lilla säng i Karlstad!
    Men guuud vad häftigt med kamelsafari!!! Och sova under bar himmel får vi göra någon gång :D så häftigt att se fina bilder på er och allt annat, känns mer som man har bättre koll på er då haha! Lev och njut!!!
    Själv har jag funderingar på om utbildningen verkligen är rätt, men får väl allt ge det ett tag till. Hade jag varit hemma hade jag iaf längtar ihjäl mig efter dig!! Gör jag nu med förstås ;)
    Hoppas det blir mer uppdatering snart! Nu ska jag sova, godnatt finis! Pusssss ❤

    2013-09-19 | 00:25:03
  • Mor och far säger:

    Du kanske har lärt dej att mjölka kor när du kommer hem. Så praktiskt:) Håll dej undar för kobror och andra hemska reptiler.USCH! Ni verkat ha jättekul och det gillar vi. Maten ser god ut men grytan ser ut som flygande jakob,med nötter och allt. (din favvo) Idag är det torsdag och lång arbetsdag för mig. I morgon åker jag,pappa och Camilla till Västerås. ska bli mysigt att träffa Elma med familj. Lina fyller på måndag så vi ska gratta henne. Ha det fortsatt bra.Kram och puss:)

    2013-09-19 | 07:43:38
  • Lina säger:

    Va roligt med bilder!
    Jag vill ha ett par såna där byxor, de ser sååååå sköna ut...!

    2013-09-20 | 12:29:51
    Bloggadress: http://linapanyaaventyr.wordpress.com
  • Lina säger:

    Va roligt med bilder!
    Jag vill ha ett par såna där byxor, de ser sååååå sköna ut...!

    2013-09-20 | 12:29:51
    Bloggadress: http://linapanyaaventyr.wordpress.com

Kommentera inlägget här: