juliamaertachristina.blogg.se

sista natten i min egen säng

Kategori: Allmänt

nu börjar vad som känns som den jobbigaste veckan på hela resan. har precis vaknat den sista morgonen hemma innan jag åker och just nu känns allt bra, men idag är det dags för många hejdå-kramar och mycket packning att ta tag i. har egentligen bara fyllt hela vardagsrumsbordet och inte direkt bockat av/dubbelkollat något så det får väl bli sysslan idag. ska dessutom unna mig en middag hos farmor och en massage :) 
 
hursomhelst, ni kanske är nyfikna på vad vi ska hitta på? vi ska alltså åka till indien, ett område utanför staden Sikar som heter Banjara Basti. ett stort område där det bor nomader, alltså kastlösa (även om kastsystemet är "borta"). Vi åker med en svensk-indisk organisation som heter AVI, adventures and volunteering india. vi vet inte riktigt vad vi kommer få göra ännu men här är några områden de arbetar med: 
  • Day Care Centers: barn 1-5 år, havande, nyblivna och ammande mammor, tonårsflickor
  • Basundervisning i engelska och matematik
  • Stärka kvinnans ställning och rättigheter
  • Öka hälsomedvetandet
  • Mentalt handikappade barn
  • Renovering / Konstruktion
  • Kompetensutvecklande Workshops
  • Sport och Rekreation
just nu känner jag mig sjukt taggat, men sekunden jag ser personer jag vet att jag kommer sakna så blir jag osäker på vad jag har gett mig in på. men nu finns det ingen återvändo och jag vet att jag inte kommer ångra mig en sekund. är bara väldigt glad att jag gör dethär ihop med dig, bästa sofia! 

Kommentarer

  • Kusin Veronica säger:

    Ska bli kul att följa Julia! Stort lycka till!!!

    2013-09-06 | 21:46:07
    Bloggadress: http://Wilmersen.wordpress.com
  • Mamma säger:

    Du kommer att fixa detta. Ska bli spännande att ta del av din nya vardag. Kram

    2013-09-08 | 17:07:24

Kommentera inlägget här: