juliamaertachristina.blogg.se

april?!

Kategori: Allmänt

Nu har det varit nästan oförskämt tyst här hos på bloggen.. Dock har desenaste två veckorna främst bestått av jobb så det är väl inte så konstigt! Förra veckan jobbade jag: mån-tis- dinnertwist, ons- ledig (tog en biltur till k-mart och till Henkes pappa), tors- jag och niklas hjälpte till med att hantera bagage på ett kryssningsfartyg som lade till i hamnen här i freo, fre-lör-sön- sälja juice på fremantle markets! Denna veckan ser likadan ut förutom att jag är ledig både onsdag och torsdag då kryssningsjobbet bara var tillfälligt! Har dessutom börjat se löner från de olika jobben trilla in nu så det känns så skönt!! Underbart när man ser att det inte bara går minus på kontot som det gjort de senaste veckorna! 
 
Apropå det är det idag exakt 5 veckor sedan vi kom hit! Det är heeeelt sjukt! April redan liksom! Blev ni lurade igår? Jag gick och funderade på saker hela dagen men kom inte till skott, som vanligt haha! Men att vi varit här i fem veckor är ofattbart, tiden har gått sjukt fort samtidigt som det känns som vi bott här för evigt! Man känner sig mer och mer hemma på hostlet ju mer folk man lär känna och nu när man har jobb att gå till är det skönt att man känner sig hemma där man bor! Saknar alla er där hemma väldigt mycket bara.. Vi försöker fila och planera på hur vi vill lägga upp det kommande året så det hjälper iallafall att inte tänka på er alltför mycket! Men ni är SÅ saknade ska ni veta! 
 
Idag har jag hunnit med att tvätta, åka in till perth för att följa med Steffi, Sandra och Mugs för att fixa med deras visum och sedan köpte jag en tröja! Fick med mig lite mat och en hel påse äpplen hem från Dinnertwist igår så ikväll ska här bakas äppelpaj på hostlet! Imorgon har jag planerat in en dag med solning om vädret tillåter! Det märks att det går mot höst här men idag har det varit superfint så hoppas på samma imorgon! 
 
Är det något speciellt ni undrar över? Känns som att jag mest ordbajsar om vad jag gör om dagarna haha... 
 
Puss på er alla fina! 

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Tycker bara att det är roligt att höra hur du har det, vad du gör om dagarna! Och bilder förstås, det är kul! Men det är väl bra att du inte hinner blogga så mycket utan har saker att göra :)

    Jag blev inte lurad igår och lurade ingen annan heller tyvärr. Men om du lyssnar på Morgonpasset på podd måste du lyssna gårdagens när dom pratade om aprilskämt, haha..

    Idag är det jättefint väder här, känns att våren är på väg! Saknar dig! Puss och kram

    2014-04-02 | 16:59:59
  • Maja säger:

    Åååh det är ju sånt här vi vill höra! Vad du gör liksom, tankar, funderingar och planer :D kan inte fatta att det gått fem veckor ändå?!?? men vad härligt och höra att ni trivs bra, att jobben rullar på och att ni bara njuter :)

    Jag blev lurad av Helena på jobbet igår, trots att hon egentligen inte ens försökte lura mig... haha så lättlurad är jag!
    Saknar dig massor <3

    Svar: Haha va?! Hur blev du lurad? :D hihi hon gav igen för Sofias kattskämt då kanske? ;) saknar dig!<3
    juliamaertachristina.blogg.se

    2014-04-02 | 17:52:20
  • Birgitta Englund säger:

    Jo jag undrar massor ;)
    Hörde av Niklas att det var låååång dag när ni jobbade på kryssningsfartyget, men då får man förhoppningsvis betalt för många timmar.
    Kram till er ♥

    Svar: Vi får försöka Skypea någon dag!! :) hoppas allt är bra med er! Kram!❤
    juliamaertachristina.blogg.se

    2014-04-02 | 18:07:10
  • Stina Gjersvold säger:

    Hej på er det är så roligt att följa era äventyr på bloggen kram från "mormor Stina"

    2014-04-02 | 18:41:59

Kommentera inlägget här: