juliamaertachristina.blogg.se

Amed & Sanur

Kategori: Allmänt

De sista dagarna spenderade vi i Amed och Sanur. I Amed, som är känt för sina dykplatser, tog vi det lugnt, chillade men hyrde även varsin skoter! Har glömt hur roligt det är att köra runt på småvägar och bara njuta! Vi tog oss från Amed till Tulamben där dykning och snorkling ska vara fantastiskt! Vi åkte dit tidigt på morgonen och gav oss på det första stället, ett amerikanskt vrak från andra världskriget! Så coolt! Tyvärr snorklade vi bara och öronen gjorde för ont för att dyka längre ner men var typ 5 cm från att röra det!! Sedan snorklade vi även vid "the coral garden" och "the wall" coral garden var väl sådär, kan tänka mig att om man sett koraller innan är det nog inget att se alls men för mig var det ändå coolt! Men sedan simmade vi vidare mot the wall och där var det wow-effekt kan jag lova! åh vad fint det var!! så många coola fiskar och superfin natur! Ville verkligen dyka på riktigt efter att man sett dedär men plånboken och tiden sa emot :( nästa gång!
 
 
 
 
 
OBS: lägg märke till mitt otroligt vackra gröna svall! haha -.- 
 
 
 
 
 
 
Slutkörda och i stort behov av socker!
 
Sanur var ungefär lika turistigt som Kuta, där vi spenderade den första natten så vi gick med strömmen och spenderade dagarna på strander, vid poolen och på diverse restauranger. Skönt att vila upp sig lite på semestern från semestern ;) Vi hade det underbart och sista kvällen unnade jag mig en pedikyr och steffi tog en timmes helkroppsmassage! Trots att jag älskar att få pedikyr var jag något avundsjuk när hon kom ner från trappan och såg ut som hon tagit all världens lugnande och bara sa "omg" balinesiskan hade gjort underverk! vi var redo för en sista milkshake och sedan sängen innan vi tog planet tillbaka "hem" till Fremantle och Old Firestation!  
På bali använder de rupier: 100 aud = 1 000 000 rupier, vi var alltså miljonärer 10 gånger om.. SÅ svårt att räkna, speciellt för ett mattesnille som jag :/ 
 
 
 
 
Nöjd tjej! Det var Bali i korta drag, sjukt fint land men mer turistigt än jag trott innan jag kom till Australien, stämmer som dom säger att Bali är Australienarnas Mallorca, Aiya napa, Alanya och alla de andra ställen som vi nordbor reser alldeles för mycket till :) puss på er! 

Kommentarer

  • StinaGjersvold säger:

    Underbart fina bilder från er resa "mormor Stina#

    2014-06-13 | 07:42:46

Kommentera inlägget här: