juliamaertachristina.blogg.se

Kuta & Uluwatu

Kategori: Allmänt

De tre första dagarna på Bali spenderade vi i Kuta och Uluwatu. Jag och Steffi kom fram tidigt på måndag morgon och Sandra kom på kvällen. Vi fick skjuts av Jay, min arbetskompis kompis från flygplatsen på morgonen och han hämtade även Sandra på kvällen! Jag och Steffi spenderade dagen på stranden i Kuta, den mest turistiga orten på hela ön. Här kryllar det av restauranger, nattklubbar, affärer och australiensare. Det finns även ett antal Mcdonalds och KFC.. Men det funkade första dagen och på kvällen gick vi ut och tog en smoothie! Mysig dag och det var så kul att äntligen få träffa Sandra igen som varit i Nya Zeeland hos sin bror i några veckor.
 
vårt rum i Kuta! 
 
Lunch första dagen
 
Frukost andra dagen, beställde bacon till mitt ägg och fick, dendär rosa saken, haha inte ens en tugga :( jag som saknat riktigt bacon SÅ länge.. 
 
 
Tidigt på tisdagen kom Jay och hämtade oss och vi åkte söderut mot Uluwatu. Detta är ett ganska känt surfarställe och det är endel turister här med men det var väldigt väldigt fint och kul att se lite äkta indonesisk natur! Det var ett litet ställe men ge mig en scooter och surfinglektioner och jag hade lätt kunnat stanna där i en till två veckor. Jag gillade det starkt men de andra tjejerna var inte fullt lika imponerade. Innan vi åkte till vårt hotell så stannade vi på Pura Luhur Uluwatu, Uluwatus tempel. Det var så fint och skulle krylla av apor. Vi såg bara några få men agressiva var dom iallafall! Vi försökte rädda dem från att dö av plastpåsar men nej, då biter dom dig hellre haha.. Resulterade i att Sandra blev aprädd.. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Padangpadang! 



På kvällen, pizza och smoothie i solnedgång



Efter det, kvällsvard i poolen vilket resulterade i grönt hår?! Hmpff.. Arg.. 



Frukost och strand endå! 






Kommentarer

  • Birgitta Englund säger:

    Kul att se bilder från Bali :)
    Fint med grönt hår ;)

    Kram från Gittan

    2014-06-11 | 13:22:15

Kommentera inlägget här: