juliamaertachristina.blogg.se

tisdag

Kategori: Allmänt

Hej på er mina fina! Hur är allt där hemma? Ni är väldigt duktiga på att kommentera tycker jag, jag däremot är rätt dålig på att blogga haha.. Läget med mig, Niklas och Henrik är iallafall bra! Vi har nyss ätit middag som vi lagade här på hostlet och nu vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, eventuellt ska jag skypea med lina lite senare! Sen blir det nog sängen, det är endå rätt sent och sover vi inte hyfsat i tid på kvällen så sover vi till kl 13-14 istället och då blir man ju sådär härligt pigg! Men vi försöker gå upp runt nio/tio iallafall.
 
En av de saker jag tycker bäst om med resa/bo på nya ställen är allt man lär sig om sig själv. Har den senaste veckan insett att jag fungerar sådär när jag inte har något riktigt "vettigt" att göra. Vi har ju massa saker som måste fixas innan vi kan söka jobb och sånt på riktigt, men jag har riktigt svårt att få saker gjorda utan att ha utsatta tider på när det ska ske. Blir mest frustrerad och vill ha ett jobb nu på direkten, men istället för att lösa alla saker som krävs för ett jobb/gå ut och söka så stannar jag på hostlet och chillar/går till stranden.. Bra där Julia! Har iallafall fått ihop det mesta nu och väntar på att allt ska komma med posten bara. Ska bli skönt att få jobb och se att pengar inte bara går ut utan även kommer in, vill ju ha kvar MASSA pengar att resa för sen! 
 
I söndags var vi som sagt hos Henkes pappa på barbecue och fick ta oss ett dopp i deras pool. Vi hängde kvar över natten och fick sova i näst intill lyxhotellklass om man jämför med hostlet. Alltid skönt med lite hemmafeelings! Nu måndag/tisdag har vi inte varit överdrivet produktiva direkt. Varit på stranden, skrivit några rader på cvt, försökt lösa mitt aussiesimkort, samlat mod till att ringa massa nummer om jobb men fegat ur mm.. Ska åka in till Apple store i Perth city imorgon och tvinga dom att fixa det åt mig! Något vi faktiskt däremot lyckats med sen slutet av förra veckan är att vi gått med i ett gym och tränat alla dagar vi kunnat! Duktigt där asså! Försöker även vara duktig med mat och mage, svårt dedär.. 
 
Idag följde jag med Linnea, Steffi och Säni till en vegan/ekologisk butik/kafe vid namn Manna. De hade hur mycket bra produkter och så mycket god mat! (allt såg iallafall väldigt gott ut). Detta ställe hade nog ni, lina, camilla och mamma gillat! Jag hittade även fiberhusk så nu kan jag göra massa gott! Vi åkte även sedan till en liten fruktmarknad med billig frukt. Maten här nere är ganska dyr så hittar man något som är billigt köper man det, i princip.. ;) 
 
Nu är jag superduperübertrött och ska gå och borsta mina tänder. Imorgon blir det som sagt in till Perth och på eftermiddagen ska vi gå till stranden för ett dopp som vi gjorde idag! Man kan knappt vara på stranden mitt på dagen utan att bränna sig, solen är helt sjukt stark! 
 
Hoppas allt är fint med er! PUSS! 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta Englund säger:

    Tack för uppdateringen :) såååå roligt att läsa :)
    Kram till er ♥

    2014-03-11 | 18:54:41
  • Camilla säger:

    Ja den butiken hade jag nog gillat! Roligt att du hittat fiberhusk, det kommer du ha nytta av :) Skönt att få höra din röst förut <3

    2014-03-11 | 19:06:51
  • sofia säger:

    jag som tycker du uppdaterar mycket, vet ju själv hur mycket ork det vill till ibland..... haha
    här hemma har våren kommit på besök, idag har jag verkligen fått vårkänslor med sol hela dagen!! låter som att ni har det bra, och blir säkert skönt som du säger när ni kickar igång en vardag också :) drömde om dig inatt förresten, minns inte vad vi gjorde för nått men vi bodde ihop igen iaf, hahah ;) saknar dig jullan och hoppas ni har det bäst!!

    Svar: Åh vad skönt med vår! Hihi sötis! Hoppas det var något bra! Saknar dig också bästa fian!!! ❤️
    juliamaertachristina.blogg.se

    2014-03-11 | 19:14:24

Kommentera inlägget här: