juliamaertachristina.blogg.se

Sex veckor till Thailand!

Kategori: Allmänt

Ännu en helg är snart till enda och denna veckan har jag jobbat varje dag förutom i onsdags. Jag och Camilla hade planerat en utflykt till Palm beach, en strand/naturreservat norr om Sydney som ska vara superfint. Men såklart blev vädret dåligt och de förutsåg åskstormar kl 3 så det får bli en annan gång. Vi åkte istället till macquarie köpcentrum och gick på sydneys första hm-butik! Annars finns ju bara hm i Melbourne här i Oz. Det var kul att se men butiken var sjukt liten och det blev iget shoppat för någon av oss, tyvärr! (Kanske bra om man ser till min pengasituation) ;) igår, lördag kväll så tog iallafall jag, mia och Camilla med oss några cider ner till stranden och åt lite mat! Tyvärr var det även den kvällen lite väl kallt för att sitta utomhus så det blev inte så sent. Även om vi får underbara dagar inemellan med jätteskönt väder så finns de svinkalla kvällarna kvar! Särskilt vid bondi där det blåser rakt in från havet.

Nu ligger jag här i sängen och ska jobba fem timmar idag här på förmiddagen. Ikväll ska jag antagligen bege mig mot kings cross för en utekväll! Niklas är ju ledig varje helg så han brukar underhålla sig själv med att kolla sjukt mycket bio när jag jobbar/är iväg. Igår före mitt jobb var vi iallafall nere vid stranden och åt brunch på Mias cafe! Så himla himla gott var det! 



Niklas åt nutellatoast 😍 



Jag åt en tastingplate med fem av de mest populära måltiderna de har. Så SJUKT GOTT! Hit ska vi gå när du kommer ner Sofia, sinnes😃😍 

Kommentarer

  • StinaGjersvold säger:

    Ser jättegott ut det ni äter Kram mormor Stina

    2014-11-09 | 16:18:26
  • Birgitta Englund säger:

    Mm ser jättegott ut, särskilt nutellatoasten :)
    Men den dära gröna drinken ser mysko ut ;)

    Kramiz

    2014-11-09 | 17:45:01

Kommentera inlägget här: