juliamaertachristina.blogg.se

nu är det officiellt...

Kategori: Allmänt

..vi bor ihop med några av värdlshistoriens mest skumma par asså. par och par iof, de verkar ju ha gjort slut nu.. jag hade tänkt att inte skriva något om det för det känns kanske lite elakt att hänga ut dem såhär men de känner inte er och ni känner inte dom, vad man inte vet har man inte ont av antar jag! vi bor alltså i en tvåa som vi delar med ett par, en italiensk kille och en tjej som vi tror är aussie. de har ett rum och vi har ett rum sen delar vi på resten. de har bott här i ungefär fem år. vi kan ju börja med inredningen: här är lite bilder på småskumma saker som finns runt om i lägenheten som annars är fräsh och fin! 
de har väldigt många köksapparaten, allt från en riskokare till en fritös?! när behövde man senast en fritös liksom? lägg även märke till de lila, lavendelluktande soppåsarna under! 
 
knivgubben.. iof har jag även sett sådana i sverige men ah, skulle väl kanske inte välja en sådan själv. 
 
ett öga på väggen, är vi med i big brother eller? 
 
Ett dödskalleljus och en fin miniatyr av ? 
 
två hästskor, apstatyer och även en fotoram där bilder av vårt kära roomiepar bläddrade förbi innan de gjorde slut, eller vad som nu hände.. 
 
en dag så stod plötsligt hälften av inredningen i lägenheten ihoppackad såhär och Niklas såg dem även "sitta vid bordet och se ledsna ut" dock har detta stått kvar nu i en månad så vet inte om de kom så långt.. 
 
till vänster ser ni små bär? lindade runt lampan och på balkongen sitter den världens mest creepy lila gosedjurskanin.. jag som sett alldeles för många skräckfilmer bara väntar på att den ska vända huvudet och titta på mig, fy bövelen....... ibland har de honom sittandes ute på soffan och ibland tar de in honom.. haha? 
 
glömde ta kort på dem men de har även två små "maskiner" som sprutar ut "god" lukt med typ 10 mins mellanrum. det luktar så himla illa och vem luktar så dåligt att man måste ha sådana hemma? stänger av dem såfort jag är i närheten... 
  • vi har inte direkt fått någon chans att prata med tjejen för varje gång vi är i lägenheten springer hon snabbt som tusan in på rummet och stänger in sig. Hon vände en gång halvvägs till köket när hon såg Niklas och låtsades gå på toa, spola och sedan gå tillbaka in på rummet. 
  • jag hade camilla över och kollade på film i soffan en kväll, då kom killen hem och satte sig vid bordet med en hel baguette och en helrostad kyckling och började skiva bitar av det som han stoppade rakt in i munnen samtidigt som han frågade om vi ville ha.. samma kväll kom tjejen hem och sprang förbi oss i soffan och sa inte ens hej när vi klart och tydligt sitter där. man kan ju iallafall hälsa? 
  • när vi var ute för några veckor sedan så sprang jag på killen på en nattklubb. han har tidigare pratat med oss om att han är sugen på att gå ut men känner sig för gammal. vi pratade när vi träffades och skojade oså men dagen efter när jag möter honom i köket så ber han mig att inte berätta för hans tjej att jag mötte honom ute då det var en hemlighet... asså va? 
  • jättemånga andra småskumma saker som att fråga varför vi äter så mycket ägg, varför jag har varit i kroatien(efter att kollat igenom mitt pass som låg på bordet) och pikat mig för att jag var lite röd om kinderna efter en dag på stranden.. 
det som fått bägaren att rinna över nu är att de ju verkar ha gjort slut. killen har denna veckan varit tvungen att åka till italien för att fixa något som verkade krisa, han ber mig och niklas att mata fiskarna och ta hand om lägenheten och han sa att tjejen kommer nog inte vara där för att hon inte bor här längre. det första som händer samma kväll som han åkt är att tjejen kommer hit och börjar laga middag och hon är fortfarande kvar. det ligger en lapp på bordet där han har bett oss att mata fiskarna men vi har nu sett att hon har gjort det utan att säga till oss, vill hon döda de stackarna? tänk om vi redan gjort det imorse? vi får inte heller något tillfälle att prata med henne för hon gömmer sig hela tiden. jag hade glömt min nyckel imorse och upptäckte det utanför lägenheten förut. ringde niklas som var på gymet och han sa att hon var hemma när han gick. jag ringde på dörrklockan men inget svar. sedan smsade jag och frågade om hon var hemma för jag är utelåst. då låser hon upp porten, ställer dörren på glänt men drar igen sin sovrumsdörr såfort hon hör att jag kommit in. man kan väl iallafall ge mig en chans att säga tack? när jag kommer in står ugnen på 200 grader men hon verkar inte göra något i den. så jag börjar laga mat och två timmar senare stänger jag av den för det känns rätt onödigt att den ska stå på, hon kanske har glömt eller så vågar hon bara inte komma ut för att jag är där.. 
 
vi hade verkligen sett fram emot en vecka då vi kunde ha myskvällar, bjuda över folk på middag och ha en förfest på lördag. nej då ska hon vara här även fast hon inte ens ska bo här längre? usch vad besvikna vi blev. även fast vi knappt märker av henne så är det lite påfrestande att veta att hon sitter där inne och knappt vågar gå ut. man vill ju inte vara i lägenheten mer än nödvändigt när hon verkar ha sånt problem med det. 
 
näe asså.. dessa människor är så sjukt skumma. vi har dock förlängt kontraktet tills iaf slutet av januari. tror inte att vi får ett annat sånthär fräscht boende i bondi för samma pengar. vi betalar 200 dollar var/vecka. det är 1200 kr var/vecka.. haha, så sjukt stört asså.. 

Kommentarer

  • Maja säger:

    men guuuud vad skumma dom verkar eller??!? Båda två, men mest hon som inte ens hälsar eller visar sig? HErregud bor man ihop så kan man ju försöka vara lite trevliga iaf... Jaja, kul att se lite hur det ser ut i lägenheten (trots att det var mycket skumt också haha...) och hoppas ni får en bra vecka ändå! ni kanske kan försöka få kontakt med henne och fråga om det är okej om ni har lite förfest i helgen? då kanske hon sticker ;) pussss

    2014-11-13 | 15:15:16
  • StinaGjersvold säger:

    Det ser ju rent o fint ut men vilken hutlös hyra ni betalar Det verkar vara några konstiga hyresvärldar ni har Får ni inte ens bjuda hem kompisar för lite fest Kom hem o hyr en liten etta som är er Kram mormor Stina

    2014-11-14 | 16:11:06

Kommentera inlägget här: