juliamaertachristina.blogg.se

Miss dålig på att uppdatera

Kategori: Allmänt

Hej alla fina där hemma! Sjukt dålig på att uppdatera just nu men det händer helt ärligt inte så mycket haha!

Förra helgen var vi med Gina Johansen(en tjej från Ödeborg som bott här i några år!) på rodeo! Där de har tjurridning och också med hästar som försöker slänga av en haha! Det var riktigt häftigt att se och både jag och Niklas blev lite skraja och imponerade på samma gång! Vill dock inte prova det själv tror jag! Alla hade comboyboots, utsvängda jeans, rutig skjorta istoppad i brallorna med ett alldeles förstort bälte och en cowboyhatt ;) rena Texas/vilda västern! Kul att se men väldigt glad att vi inte har detta mode så utbrett i Sverige.. Hujedamig.





Jag har färgat håret!! Från mitt gul/gröna blähår till en jättefin naturlig blond! SÅ NÖJD! 

Ni vet ju inte exakt hur det var innan men det ska ni vara glada för.. :)

Vår fina Niklas har fyllt hela 24 år?!? Han blir gammal den lille grabben. På hans födelsedag åt vi detta: 

Jag har fått TVÅ jobb :D jobbar nu på boost-juice(fortsätter min juicekarriär).. Det är ett företag som finns över hela Oz som säljer smoothies och juicer! Nyttigt och bra är det också så det ska faktiskt bli kul. Gjorde min första dag idag och ska dit igen imorgon. 
Mitt andra jobb är hos ett bemanningsföretag inom service eller hospitality(finns inget bra svenskt ord :() där blir man rekryterad till olika event som servitörer, bartenders, kökshjälp mm.. Vi har fått en övning i hur man dukar upp bord och serverar på event och på lördag ska jag göra mitt första skift på Sydney cricket ground! Vet inte exakt vad det är jag ska göra än utan man kan bli placerad lite vartsomhelst. Nervöst men roligt! Hoppas jag inte tappar nån bricka med champagneglas eller häller soppa i någons nacke... Nosh hospitality group som jag jobbar för har hjälpt till att arrangera middagar för både FIFA, de olympiska spelen, guvernörer och de håller även i sittningar på jul och nyår i town hall! Läskigt men kul! Har idag letat i tre timmar för att hitta kläderna man måste ha men är endå inte klar.. Suck! 

Hoppas allt är fint med er mina nära och kära, vi längtar efter er alla jättemycket och pratar nästan varje dag om att vi egentligen hade varit helt okej med att åka hem nu. Men vintern är ju påväg och vi har kommit fram till att vi nog hade ångrat oss om vinken hem nu. Så vi får hålla ut lite till! Puss och kram och ta hand om er!❤️❤️ 

Kommentarer

  • sofia säger:

    åhh, vad roligt med en liten update! och ännu mer åhh till jobben, grattis bästa jullan!! visste väl att det inte skulle vara några problem så bra som du är! <3 <3

    2014-08-14 | 10:06:46
  • Maja säger:

    ååh jaa grattis till jobben, båda lät väldigt roliga men det andra lät ju himla spännande!! du får berätta hur det gick sen :) vi saknar dig så mycket här hemma, speciellt nu när hösten närmar sig och alla börjar dra sig hemåt till sina studentstäder. Lycka till med jobben nu, pussss <3

    2014-08-14 | 10:26:35
  • Birgitta Englund säger:

    Grattis till jobben Julia :)
    Här är väl sommaren med det fina vädret slut, lite regn varje dag denna veckan :(
    jag förstår att ni vill stanna kvar i värmen nu när vi går mot höst och vinter, men vi saknar er.

    Kram♥

    2014-08-14 | 19:55:56
  • Stina Gjersvold säger:

    Jättekul att läsa om er här har plockat blåbär ock gjort blåbärspaj Något ni oxå gjör? Kram "mormor Stina"

    2014-08-14 | 20:01:24

Kommentera inlägget här: