juliamaertachristina.blogg.se

Fredag och en liten lägenhetsvisning!

Kategori: Allmänt



Vårt sovrum! 

Vardagsrum med matplats, tv och soffa

Utsikt från balkongen! Vi ser hela vägen till Bondi beach och det tar 5-10 min att gå dit! 

Köket! 

Vi delar ju då lägenheten med ett annat par, han är italiensk och hon är australiensare? Tror jag.. Knappt hunnit prata med henne ännu! De har ett sovrum och vi har ett så delar vi på resten av lägenheten! Funkar bra iallafall såhär på tredje dagen! ;) har äntligen fått tvätta våra kläder ordentligt och kommit i ordning litegrann! Niklas har jobbat i två dagar nu med nån bortgrejs? Så jag har haft fria händer att fixa iordning och kolla på gamla big brotheravsnitt... Så produktiv blir jag när jag inte har något jobb haha... Har sökt hur mycket som helst och varit på en intervju och en trial men de hör av sig först i slutet av veckan! Börjat verkligen förstå frustrationen och värdelöskänslan som många som varit arbetslösa pratat om.. Har aldrig riktigt varit i sitsen att jag måste ut och söka på egen hand för att jag faktiskt måste tjäna pengar innan och det är speciellt. Blir verkligen rätt värdelös och bara ligger i sängen istället för att gör något. Får skärpa till mig i nästa vecka, det är något som är säkert iallafall!

Nåja, idag är det fredag och jag ska faktiskt ut ikväll! Fick kontakt med en tjej på fb-gruppen svenskar i Sydney och ska ut med henne och en av hennes kompis ikväll! Hoppas det blir kul!! Känner att jag har lite torka på kompisar just nu, såfort Niklas lämnar mig för att gå till jobbet så känner jag mig superensam och bara vill att han ska komma tillbaka igen.. Blir väl bra att träffa lite folk kanske! Tror att Niklas ska jobba på lördag så han får snällt stanna hemma stackarn! Han får vara försörjaren i förhållandet lite såhär i början ser det ut som! Hoppas han snart kommer hem, sjukt tråkigt här utan honom iallafall! Måste gå och handla och hämta hans kläder som vi lämnade på tvätt igår, men jag finner inte orken asså... Haha hoppas ni har mer ork där hemma i sommarsverige! Puss! 

Kommentarer

  • Birgitta Englund säger:

    Den ser ju jättemysig ut, ni har ju även en balkong ser jag.
    Roligt att Niklas har fått jobb :) du får säkert snart jobb också ska du se
    Kram till er ♥ idag ska vi njuta av vår sista semesterdag

    2014-08-01 | 09:47:55
  • StinaGjersvold säger:

    Det såg ju fint ut där ni bor nu Hoppas de är trevliga som ni delar lägenheten med Här fortsätter vår fina sommar 25 g varmt i dag Kramar till er båda "mormor Stina"

    2014-08-02 | 14:29:18
  • StinaGjersvold säger:

    Det såg ju fint ut där ni bor nu Hoppas de är trevliga som ni delar lägenheten med Här fortsätter vår fina sommar 25 g varmt i dag Kramar till er båda "mormor Stina"

    2014-08-02 | 14:29:23

Kommentera inlägget här: