juliamaertachristina.blogg.se

ny vecka!

Kategori: Allmänt

Da var vi inne pa den tredje veckan har! Idag har varit en stressig dag, minst sagt! Vi var i Banjara och jobbade i formiddags, det gick bra men det ar vissa smapojkar som ar ganska stokiga! Men det blir battre och battre och roligare och roligare! Idag pa eftermiddagen har vi varit och handlat mer klader, jag kopte tyg till en troja, ett par byxor och en morgonrock for ca 81 kr! sen kostar nog skraddaren nagot under hundra ocksa ;) det tog 4 timmar sa vi ar ratt slut nu.. sitter och hoppas pa kyckling till middag om en halvtimme! 
 
 
Lina, min syster ville att jag skulle visa lite hur vi bor, sa har kommer lite bilder!
 
Har ar utegarden, ni ser kladlinor och ingangen till "matsalen" och nagra sovrum
 
"matsalen" och Ann-kristin ;) dar uppe i de grona dorrarna bor nagra volontarer, och dar nere bor ann-kristin och nagra ur var vardfamilj!
 
Bakom husen har vi lite husdjur! Kossor och en tjur!
 
Toaletter och bucketshowers, de ligger i en egen byggnad ute pa garden, pa kortsidan vid hinkarna tvattar vi vara klader, for hand! :)
 
Har ar commonroom! Sofia och Hanna, det ligger madrasser pa golvet som vi sitter pa, supermysigt!
 
och har ar Matilda, Elin och Alma vid datorerna i commonroom!
 
Har bor jag och sofia!
 
Min sang till vanster och Sofias till hoger, sen har vi pyntat med lite fotografier av er dar hemma pa vaggen!
 
Och var almenacka! Dar skriver vi viktiga och inte sa viktiga handelser! ;)
 
PUSS!

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Ser jättemysigt ut ju! Förstår att du trivs. Puss!

    2013-09-23 | 20:03:36
  • Julias mamma säger:

    Åh vad kul att se hur ni har det. Man kan inte föreställa sig hur er vardag ser ut. Nu får vi lite inblick.Idag är det måndag och jobb till 19.Vädret har varit fint men visst,nu är hösten här.Har precis grattat Lina men du hann först.Kl är 20 och så mycket mer blir nog inte gjort idag.Du får gärna sy upp ngt till mig som du tror kan passa.Ni är så fina i alla era nya kläder.Kram och puss så hörs vi snart igen.Skype är fantastiskt!<3

    2013-09-23 | 20:07:16
  • Signhild Örnberg säger:

    Julia - du sover i min säng ser jag......
    Visst är den skön? Har legat in den och preparerat den för dig - you see

    2013-09-28 | 00:52:43
    Bloggadress: http://volontarindien.se
  • Signhild Örnberg säger:

    Det är ingen tjur ,,,,, det är en buffel som ger mycket mjölk

    2013-09-28 | 00:54:19
    Bloggadress: http://volontarindien.se

Kommentera inlägget här: