juliamaertachristina.blogg.se

:)

Kategori: Allmänt

Onsdag och jag är ledig. vädret har varit varmt med några moln på himlen så ingen solning idag tyvärr. Hann iallafall fånga några timmar på stranden igår efter jobbet! Idag har jag varit duktig och storstädat vårt rum, sprungit ärenden på stan och även snorklat lite på bathers beach, såg några trevliga småfirrar! Nu sitter jag på övervåningen och försöker fortsätta dagen med att ta tag i saker jag inte annars orkar med. Att blogga, till exempel! ;) Ibland har jag supermycket jag vill skriva om, ibland ingenting alls. Men nu har det iallafall hänt lite smågrejer sen sist! Förresten kommer Linnea tillbaka från sitt farmjobb ikväll!! Ska dessutom få träffa hennes omtalade pojkvän Chris! Ska bli så kul att få krama om tösabeten igen<3
 
Vi har som sagt köpt en bil! Det är en Ford, typ det jag vet om den, den är rätt stor och rymlig som ni ser! Jag och Niklas har diskuterat fram och tillbaka om vi ska köpa en bil nu eller inte. Jag är inte alls i behov av någon bil för tillfället utan klarar mig fint med Perths bristfälliga kollektivtrafik för tillfället. Dock behöver både Niklas och Henrik bil till det jobb de har nu, som flyttgubbar och antagligen till framtida jobb också, om de ska byta någon gång i den närmsta framtiden. Vi kommer förhoppningsvis snart kunna åka norrut och följa med värmen och då ska vi roadtripa uppåt så då kommer vi endå behöva en bil. Vi tre har nu köpt denna bil ihop och planerar att hålla fast vid den ett tag! Vi tror att den kan passa rätt bra som roadtrip-bil också så det är vår plan! Vi fick den för 2300 dollar vilket är ca 14000 kr! Så nu hoppas vi att han är redo för äventyr!
 
 
 
Tre finfina måltider det senaste! 
 
 
 
Nu ska vi gå ner till hamnen och kika på delfiner, såg dem igår också! Ska snart lägga upp bilder på de fina firrarna! 

Kommentarer

  • Maja säger:

    Hahah så himla random och kul att ni köpt en bil liksom?!!?? men så himla smart samtidigt :D Dör lite av delfinerna.... åh så avundsjuk!

    Hälsa Linnea nu när hon kommer och ge henne en kram från mig :) puss bästa <3

    2014-04-09 | 15:25:50
  • Camilla säger:

    Ojoj, en riktig familjebil ju! Där kan ni nästan övernatta :) Jag är såå avundsjuk på allt du får uppleva. Allt från snorklingen och solen, till den där tjusiga smoothien på bilden! Hoppas du inte gått och lagt dig än så att vi kan skypa! Puusss!

    2014-04-09 | 16:50:31
  • Stina Gjersvold säger:

    Så kul att läsa din sida om alla äventyr Här händer inte så mycket utan tiden rullar på Kram "mormor Stina"

    2014-04-10 | 08:11:16

Kommentera inlägget här: